BAS Бухгалтерія є готовим інструментом для вирішення всіх завдань, що стоять перед бухгалтерською службою підприємства, якщо бухгалтерська служба повністю відповідає за облік на підприємстві, зокрема й виписку первинних документів, облік продажів тощо. Програму також можна використовувати виключно для ведення бухгалтерського та податкового обліку. В цьому випадку автоматизацію інших служб, наприклад, відділу продажів, можна забезпечувати іншими програмами, з якими реалізовано обмін для виключення повторного вводу інформації.
BAS Бухгалтерія вирішує задачі автоматизації бухгалтерського і податкового обліку, зокрема й підготовки обов’язкової (регламентованої) звітності, в організаціях, що здійснюють будь-які види комерційної діяльності: гуртову і роздрібну торгівлю, комісійну торгівлю (включно з субкомісією), надання послуг, виробництво тощо.
Бухгалтерський та податковий облік ведеться відповідно до чинного законодавства України, план рахунків бухгалтерського обліку в програмі відповідає Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку і Інструкції про його використання» від 30 листопада 1999 р. No291. Склад рахунків, організація аналітичного, валютного, кількісного обліку на рахунках відповідають вимогам законодавства щодо ведення бухгалтерського обліку та відображення даних у звітності. За необхідності користувачі можуть самостійно створювати додаткові субрахунки і розрізи аналітичного обліку.
Основним способом відображення господарських операцій в обліку є введення електронних форм документів, що відповідають первинним бухгалтерським документам. Крім того, допускається безпосереднє введення окремих проводок. Для групового введення проводок можна використовувати типові операції – простий інструмент автоматизації, який користувач може легко і швидко налаштувати.
Програма дозволяє гнучке налаштування інтерфейсу програми під потреби користувача за допомогою функціональних опцій, що вмикаються користувачем:
Відключення функціональної опції призводить до виключення з інтерфейсу документів (закладок і реквізитів документів), звітів, довідників, пов’язаних з опцією. В інтерфейсі залишаються тільки значущі для користувача поля. Це значно розвантажує інтерфейс і покращує комфортність роботи. У разі подальшого увімкнення функціональної опції документи, довідники та звіти повертаються до інтерфейсу.
Технологічно прикладні рішення BAS Бухгалтерія версій ПРОФ та КОРП надають можливість ведення бухгалтерського та податкового обліку кількох організацій у загальній інформаційній базі (в цьому випадку в ролі окремих організацій можуть виступати зокрема й фізичні особи – підприємці). Це зручно, якщо їх господарська діяльність тісно пов’язана між собою: можна використовувати загальні списки товарів, контрагентів (ділових партнерів), співробітників, складів (місць зберігання) тощо,а обов’язкову звітність формувати окремо. За замовчуванням, в документах не відображається поле «Організація». Якщо в довідник «Організації» внести понад одну організацію, то поле автоматично з’явиться в усіх документах.
Реалізовано облік руху готівкових та безготівкових коштів і валютних операцій.
Підтримується введення і друк платіжних доручень, прибуткових та видаткових касових ордерів.
Автоматизовані операції розрахунків з постачальниками, покупцями та підзвітними особами, внесення готівки на банківський рахунок й отримання готівки за грошовим чеком, придбання і продаж іноземної валюти, виплати (перерахування) заробітної плати, перерахування податків і внесків із заробітної плати. Під час відображення операцій суми платежів автоматично розбиваються на аванс і оплату.
На підставі касових документів формується касова книга встановленого зразка. В журналі «Банківські виписки» – всі документи руху безготівкових грошових коштів:
Облік товарів, матеріалів і готової продукції реалізовано згідно П(С)БО 9 «Запаси» і методичних вказівок з його застосування. Підтримуються такі способи оцінки матері- ально-виробничих запасів під час їхнього вибуття:
Для підтримки способів оцінки FIFO на рахунках обліку матеріально-виробничих запасів ведеться партіонний облік. Різні способи оцінки можуть застосовуватися незалежно для кожної організації.
Облік розрахунків з постачальниками і покупцями можна вести в гривнях та іноземній валюті. Курсові різниці за кожною операцією розраховуються автоматично. Розрахунки з контрагентами можна вести за договором у цілому або із вказівкою конкретних документів розрахунків. Деталізація розрахунків визначається окремо для кожного договору.
Автоматизовано відображення повернень товарів від покупця і постачальнику.
В BAS Бухгалтерії підтримується використання декількох типів цін, наприклад: «гуртова», «дрібногуртова», «роздрібна», «закупівельна» та інші. Це спрощує відображення операцій надходження і реалізації.
Автоматизовано облік операцій надходження та реалізації товарів і послуг. Під час продажу товарів виписуються рахунки на оплату, оформляються накладні та податкові накладні. Всі операції з гуртової торгівлі враховуються у розрізі договорів з покупцями і постачальниками.
Для роздрібної торгівлі підтримується як оперативне відображення роздрібної реалізації, так і відображення продажів за результатами інвентаризації. Товари в роздробі можуть враховуватися за цінами придбання або продажу. Акцизний податок нараховується при реалізації підакцизних товарів підприємствами роздрібної торгівлі.
Автоматизовано облік комісійної та субкомісійної торгівлі як щодо товарів, узятих на комісію (у комітента), так і переданих для подальшої реалізації (комісіонеру). Під час формування звіту комітенту або реєстрації звіту комісіонера можна відразу зробити розрахунок і відобразити утримання комісійної винагороди.
Автоматизовані операції з обліку зворотної тари. Враховано специфіку оподатковування таких операцій і розрахунків з постачальниками і покупцями.
За складами можна вести кількісний або кількісно-сумовий облік. У першому випадку оцінка товарів і матеріалів для цілей бухгалтерського обліку не залежить від того, з якого складу вони отримані. Складський облік можна відключити, якщо у ньому немає необхідності.
У програмі реєструються дані інвентаризації, які автоматично звіряються з даними обліку. На підставі інвентаризації виявляються надлишки і списуються недостачі.
Для кожного складу може бути визначено матеріально відповідальну особу. Історія призначення відповідальних осіб зберігається. Інвентаризацію запасів можна зробити як за складом, так і за матеріально відповідальною особою.
Автоматизовано розрахунок собівартості продукції і послуг, що випускаються основним і допоміжним виробництвом, облік переробки давальницької сировини. Протягом місяця облік випущеної готової продукції ведеться за плановою собівартістю. Наприкінці місяця розраховується фактична собівартість випущеної продукції і наданих послуг.
Для складних технологічних процесів, що мають проміжні стадії з випуском напівфабрикатів, підтримується складський облік напівфабрикатів і автоматичний розрахунок їхньої собівартості.
Для загальновиробничих витрат реалізована можливість їх розподілу згідно показників нормальної потужності, відповідно до П(С)БО 16 «Витрати».
Під час списання непрямих витрат можливе застосування різних методів розподілу за номенклатурними групами продукції (послуг). Для непрямих витрат можливі такі бази розподілу:
Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів ведеться відповідно до П(С)БО 7 «Основні засоби», П(С)БО 8 «Нематеріальні активи», П(С)БО 9 «Запаси».
Для основних засобів і нематеріальних активів автоматизовані такі основні операції, як: надходження, прийняття до обліку, нарахування амортизації, модернізація, пере-
дача, списання, інвентаризація, переоцінка (для основних засобів).
Можливий розподіл сум нарахованої амортизації за місяць між кількома рахунками або об’єктами аналітичного обліку. Для основних засобів, що використовуються сезонно, можливе застосування графіків нарахування амортизації.
Для малоцінних активів автоматизовані операції передачі до експлуатації і списання з експлуатації.
У програмі BAS Бухгалтерія ведеться облік руху персоналу, включаючи облік співробітників за основним місцем роботи і за сумісництвом, зокрема внутрішнім. Забезпечується формування типових форм за трудовим законодавством.
Автоматизовані:
Під час виконання розрахунків враховується наявність на підприємстві:
Спрощений облік нарахувань є можливим лише у разі вибору опції ведення спрощеного кадрового обліку. В цьому випадку інформація про нарахування співробітника відображається в документі одним рядком (без необхідності зазначення додаткових реквізитів). Обмеження режиму полягає в використанні тільки окладу по днях, індексації, нарахувань фіксованою сумою та відсутністю перехідних нарахувань.
Перехід до ведення повного обліку можливий у будь-який момент без необхідності конвертації даних.
Більш потужні можливості розрахунку заробітної плати та кадрового обліку реалізовані в рішенні BAS Бухгалтерія КОРП.
Опція спрощеного кадрового обліку передбачає внесення інформації (місце роботи співробітника, плановий оклад, тощо) безпосередньо в картку співробітника. Можна не створювати кадрові документи. Але у разі ведення спрощеного обліку не підтримується зберігання історії введених змін. За необхідності, під час роботи можна перейти від спрощеного до повного кадрового обліку.
У програмі підтримуються такі схеми оподаткування:
BAS Бухгалтерія дозволяє формувати і реєструвати всі необхідні податкові документи: податкові накладні, додатки до них.
У програмі реалізовано дві методики розрахунку податкової бази («першої події») з ПДВ: оперативний розрахунок при проведенні документів і відкладене визначення податкових зобов’язань/кредиту в кінці періоду.
Для контролю коректності податкового кредиту, показаного при надходженні, ведеться облік запасів у розрізі податкових призначень їх придбання.
Податковий облік ведеться у відповідності з розділом ІІІ ПКУ.
Поряд з бухгалтерським обліком доходів і витрат ведеться облік різниць, що коригують фінансовий результат. З метою нарахування різниць, пов’язаних з амортизацією необоротних активів (ст. 138 ПКУ), ведеться паралельний облік ОЗ і НМА для цілей бухгалтерського і податкового обліку.
За даними податкового обліку автоматично формується «Декларація з податку на прибуток».
Програма підтримує облік за спрощеною системою оподаткування: реєстрація доходів і витрат (за необхідності) юридичних і фізичних осіб – платників єдиного податку.
Облік єдиного податку ведеться для юридичних та фізичних осіб. Автоматично формуються «Книга обліку доходів (доходів і витрат) для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності», а також Декларації платників Єдиного податку – юридичних та фізичних осіб.
Автоматизовані регламентні операції, що виконуються по закінченні періоду, у тому числі переоцінка валюти, списання витрат майбутніх періодів, визначення фінансових результатів і інші.
До складу BAS Бухгалтерії входить набір довідок-розрахунків, що відображають розрахунки, пов’язані з проведенням регламентних операцій по закриттю місяця: «Розподіл непрямих витрат», «Переоцінка валютних коштів» та інші.
BAS Бухгалтерія надає користувачеві набір стандартних звітів, які дозволяють аналізувати дані залишків, оборотів рахунків і проводок у найрізноманітніших розрізах.Серед них оборотно-сальдова відомість, шахова відомість, оборотно-сальдова відомість по рахунку, обороти рахунку, картка рахунку, аналіз рахунку, аналіз субконто, обороти між субконто, зведені проводки, головна книга, діаграма.
Експрес-перевірка ведення обліку допомагає користувачеві в будь-який момент отримати зведену і деталізовану інформацію про коректність даних.
Всі перевірки об’єднані в групи:
Звіт про результати експрес-перевірки супроводжується коментарями до кожної виконаної перевірки, які містять:
Реалізовано обов’язкові (регламентовані) звіти, які призначені для подання власникам організації і контролюючим державним органам (включаючи форми бухгалтерської звітності, податкові декларації, звіти для органів статистики і державних фондів).
Регламентована звітність, що подається в податкові органи, може бути автоматично експортована у формат, затверджений державним органом, який реалізує податкову політику (у файли з розширенням XML). Так звані «схеми» (файли з розширенням *.xsd), за якими відбувається формування файлів XML з даними звітів, поставляються і оновлюються разом з набором регламентованої звітності.
Прикладне рішення інтегроване з сервісом здачі електронної звітності FREDO Звіт.
Сервіс FREDO Звіт надає можливість безпосередньо з програми:
Користувачі можуть самостійно вибрати варіант використання підсистеми регламентованої звітності: традиційна підсистема або сервіс FREDO Звіт.
Тісна інтеграція сервісу FREDO Звіт із типовими рішеннями дозволяє передавати дані облікової системи без створення проміжних файлів експорту, а також отримувати розшифровки сум показників звітів сервісу FREDO Звіт у програмі.
Програма також включає наступні сервісні можливості:
BAS Бухгалтерії Базова має ряд обмежень у порівнянні з BAS Бухгалтерії ПРОФ:
Якщо в організації виникне потреба ведення багатофірмового обліку в єдиній інформаційній базі, одночасної роботи декількох користувачів або з’являться інші задачі, які не вирішуються в рамках обмежень базової версії, то в цьому випадку організація зможе перейти на програму BAS Бухгалтерія ПРОФ або BAS Бухгалтерія КОРП, які не мають зазначених обмежень.
BAS Бухгалтерії Базова має ряд обмежень у порівнянні з BAS Бухгалтерії ПРОФ:
Якщо в організації виникне потреба ведення багатофірмового обліку в єдиній інформаційній базі, одночасної роботи декількох користувачів або з’являться інші задачі, які не вирішуються в рамках обмежень базової версії, то в цьому випадку організація зможе перейти на програму BAS Бухгалтерія ПРОФ або BAS Бухгалтерія КОРП, які не мають зазначених обмежень.
BAS Бухгалтерія КОРП повністю включає функціональність BAS Бухгалтерія ПРОФ. Відмінності полягають в підсистемах розрахунку заробітної плати та кадрового обліку, які наведено в таблиці.
Назва | Вартість, грн. (без ПДВ) |
---|---|
BAS Бухгалтерія ПРОФ | 12000,00 |
BAS Бухгалтерія ПРОФ. Комплект на 5 користувачів | 24000,00 |
BAS Бухгалтерія КОРП | 36000,00 |
BAS Бухгалтерія Базова | 6000,00 |
Назва | Вартість, грн. (без ПДВ) |
---|---|
на 1 робоче місце | 6000,00 |
на 5 робочих місць | 21000,00 |
на 10 робочих місць | 39000,00 |
Розширення кількості автоматизованих робочих місць для продуктів "BAS Бухгалтерія ПРОФ"(крім базової версії) забезпечується придбанням клієнтських ліцензій на платформу (на 1, 5, 10, 20, 50, 100 і більше робочих місць)
Кількість ліцензій на використання конфігурації і платформи визначається виходячи з потреби в максимальній кількості одночасно працюючих користувачів з конфігурацією. Для роботи у варіанті клієнт-сервер необхідно придбати ліцензію на використання в серверному варіанті.